שר החוץ ההונגרי נגד התביעה בהאג: "אבסורד"

אתר קול חי No Comments on שר החוץ ההונגרי נגד התביעה בהאג: "אבסורד"

"התלונה נגד ישראל היא אבסורד": בשיחה עם שר החוץ ישראל כ"ץ הביע שר החוץ של הונגריה את הסתייגותה החדה של הונגריה מהתלונה נגד ישראל בהאג

צילום: מתוך הפרופיל האישי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח היום (שלישי) עם עמיתו שר החוץ של הונגריה פיטר סיארטו. השר ההונגרי בירך את כ"ץ לרגל כניסתו לתפקידו כשר החוץ. סיארטו הדגיש את תמיכתה של הונגריה במהלכיה של ישראל להגן על עצמה מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר מצד חמאס וקרא לשחרור מיידי של כל החטופים בעזה.

בהתייחס לתלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג הדגיש שר החוץ ההונגרי כי הונגריה מסתייגת באופן נחרץ מהפנייה האבסורדית נגד ישראל, מדינה המתמודדת גם בימים אלה עם איומי טרור נגדה.

שני השרים צפויים להיפגש בשבוע הבא בירושלים במסגרת המשך חיזוק היחסים בין ישראל להונגריה.

שר החוץ ההונגרי כתב לאחר השיחה (בתרגום מהונגרית): "אמרתי לקולגה החדש שלי שהונגריה מגנה את הפיגוע המשפטי נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג: להאשים מדינה שסובלת מפיגועים ברצח עם זה כמובן שטויות. העמדה של הונגריה זהה: אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגנה עצמית.

"ישראל נפגעה מפיגוע קשה, אנשים חפים מפשע רבים נהרגו כתוצאה ממתקפת חמאס. אנו מאמינים כי האינטרס של העולם כולו שמבצעי הלוחמה בטרור המתמשכים יסתיימו בהצלחה על מנת למנוע פיגוע אכזרי כזה אי פעם, בכל מקום בעולם.

"כמובן שדיברנו על החפים מפשע המוחזקים כבני ערובה, סיכמנו שחמאס ישחרר את כל החטופים בהקדם האפשרי. נעשה הכל במשותף כדי להבטיח שהאזרח הישראלי-הונגרי הכפול שעדיין בשבי יוכל להחזיר את חירותו בהקדם האפשרי".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר לאחר השיחה: "אני מודה לשר החוץ ההונגרי סיארטו, ידיד אמת של ישראל, על התמיכה הפומבית החשובה. אני שמח שהשר סיארטו נענה לבקשתי והתחייב להמשיך לעמוד לצידה של ישראל בזירה הבינלאומית, ובפרט נגד התביעה האבסורדית של דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג. המוסד הזה הוקם כדי להגן על מי שהותקף – ולא על מי שתקף".



0 תגובות